اسباب بازی های سنین زیر یکسال تا 12 سال

اسباب بازی های سنین مختلف

شناخت اسباب‌بازی‌های سنین مختلف کودکان برای اطمینان از اینکه کودکان حداکثر بهره را از زمان بازی خود می‌برند، بسیار مهم است.

اسباب بازی های سنین مختلف به صورت اختصاصی طراحی میشوند، بدین صورت کودکان میتوانند بیشترین استفاده را از اسباب بازی داشته باشند.

در این مقاله چند دستورالعمل کلی برای انتخاب بهترین اسباب بازی های مناسب سنین مختلف آورده شده است.

اسباب بازی های سنین مختلف:

  1. خرید اسباب بازی مناسب نوزادان (0-12 ماه):

خرید اسباب بازی مناسب نوزادان

– اسباب بازی های سنین زیر یکسال نرم و بافت دار با رنگ های مختلف برای تحریک رشد حسی: این اسباب بازی ها، مانند عروسک پولیشی به تحریک حواس نوزادان کمک می کند و باعث رشد مهارت های حرکتی ظریف آنها می شود.

– اسباب‌بازی‌های سنین 0تا12ماه به صورت جغجغه و دندان درآوردن: این اسباب‌بازی‌ها گرفتن، تکان دادن و جویدن را تشویق می‌کنند و به توسعه هماهنگی دست و چشم کمک می‌کنند و در هنگام دندان درآوردن به عنوان تسکین دهنده عمل میکنند.

– موبایل و اسباب بازی های سنین زیر یکسال موزیکال: این اسباب بازی ها ردیابی بصری را ترویج می کنند و حس کنجکاوی نوزادان را تحریک می کنند.

– دسته‌بندی‌های ساده و چیدن اسباب‌بازی‌ها برای معرفی مهارت‌های اساسی حل مسئله.

  1.  خرید اسباب بازی های سنین ۱ تا ۳ سال (کودکان نوپا):

خرید اسباب بازی مناسب کودکان نوپا

– بلوک‌های سازنده: این اسباب‌بازی‌های سنین ۱ تا ۳ سال مانند لگو به کودکان نوپا اجازه می‌دهند تا خلاقیت خود را کشف کنند، مهارت‌های حرکتی ظریف و آگاهی فضایی خود را توسعه دهند و مفاهیمی مانند چیدن و تعادل را بیاموزند.

– پازل های ساده با قطعات بزرگ: این اسباب بازی های سنین ۱تا۳ سال به کودکان نوپا کمک می کند تا مهارت های حل مسئله و هماهنگی دست و چشم را توسعه دهند.

– اسباب بازی هایی مانند وسایل آشپزخانه یا عروسک ها: عروسک‌ها، مجموعه‌های آشپزخانه و ماشین‌های اسباب‌بازی به کودکان نوپا اجازه می‌دهند تا در بازی‌های تخیلی شرکت کنند، رشد زبان، مهارت‌های اجتماعی و خلاقیت را ارتقا دهند.

– لوازم هنری مانند مداد رنگی قابل شستشو، رنگ انگشتی، و خمیر بازی برای بیان و رشد خلاقیت کودکان بسیار مناسب هستند.

  1.  خرید اسباب بازی های سنین 3-5مناسب پیش دبستانی ها(3-5 سال):

خرید اسباب بازی مناسب پیش دبستانی ها

–  لگو:  مجموعه های ساختنی با قطعات کوچکتر و پیچیده تر برای توسعه مهارت های حرکتی ظریف و توانایی های حل مسئله، هماهنگی دست و چشم و مهارت های شناختی کمک می کند.

– لوازم هنری: کیت های هنری و صنایع دستی با پروژه های پیچیده تر برای افزایش خلاقیت و مهارت های حرکتی را تقویت می کند.

– بازی های رومیزی: بازی های رومیزی ساده با داشتن قوانین به ترویج نوبت‌گیری، تعامل اجتماعی، رشد مهارت های اجتماعی، صبر و تفکر استراتژیک کمک می کند.

– اسباب‌بازی‌های نقش‌آفرینی، از جمله لباس‌های آرایش، خانه عروسک‌ها، و فیگورهای اکشن، برای تقویت بازی تخیلی و مهارت‌های اجتماعی.

– سه چرخه، اسکوتر، و توپ برای بازی در فضای باز و توسعه مهارت های فیزیکی بسیار مهم هستند.

  1. خرید اسباب بازی مناسب کودکان در سن مدرسه (6-12 سال):

 

خرید اسباب بازی برای کودکان در سن مدرسه

–  لگو های پیچیده: مجموعه های ساختنی پیچیده، مانند لگو با توجه به این که نیاز به تفکر، صبر و ازمودن های بسیار دارند، باعث رشد قوه ی حل مسئله، آگاهی فضایی و خلاقیت می شوند.

– کیت های علمی: این اسباب بازی ها به کودکان اجازه می دهد تا مفاهیم علمی را از طریق آزمایش های عملی، اکتشاف و آزمایش کنند. در اخر نیز به بهترین شکل و به یادماندنی ترین شکل یادبگیرند.

– تجهیزات ورزشی: توپ، دوچرخه و سایر اسباب بازی های ورزشی فعالیت بدنی، هماهنگی و کار گروهی را تشویق می کند.

–  تجهیزات ورزشی، مانند دوچرخه و اسکوتر برای ارتقاء فعالیت بدنی و هماهنگی بسیار تاثیرگذار هستند.

– وسایل یادگیری الکترونیکی یا بازی های کدگذاری برای سواد فناوری و کامپیوتر به شدت مفید هستند.

 

به یاد داشته باشید، این محدوده های سنی دستورالعمل های کلی هستند و هر کودک با سرعت خاص خود رشد می کند. هنگام انتخاب اسباب‌بازی‌ها، توجه به توانایی‌ها، علایق و ایمنی کودک ضروری است. علاوه بر این، نظارت والدین بسیار مهم است، به ویژه در مورد اسباب بازی هایی که ممکن است قطعات کوچکی داشته باشند یا نیاز به کمک بزرگسالان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *